Bilsam Logo

Ana Sayfa » Genç Akademi " Istanbul Gezisi"

Genç Akademi " Istanbul Gezisi" | Bilgi Yolu Egitim Kültür ve Sosyal Arastirmalar Merkezi | Bilsam.Org
BILSAM Genç Akademi lise grubu Istanbul gezisi gerçeklestirdi. Gezinin detaylarini kendi kalemlerinden aktaran Genç Akademi üyeleri 10 Subatta Malatya’ya döndüler.

4 Subat 2013 gününde Hakan HADIÇ öncülügünde basladi yolculugumuz. Uzun yolculugun ardindan Istanbul’a vardik. Bilal HAKVERDI hocamiz bizi otogarda karsiladi. Hocamizin esliginde bu geziyi geçirecegimiz AKDAV dernegine geçtik. Orada bulunan kardeslerimiz bizi hiç tanimadiklari halde çok sicak karsiladilar.

Ilk günden baslamisti gezimiz. Ilk duragimiz Sehzade Camii olmustu.Mimar Sinan’in çiraklik eseri olarak adlandirilan bu eser bizi saskina çevirmisti.Burada ikindi namazini kildiktan sonra Mimar Sinan’in kalfalik eseri olan Süleymaniye Camisine geçtik.Yapimindan günümüze dek Istanbul'da yüzü askin deprem gerçeklesmesine karsin, caminin duvarlarinda en ufak bir çatlak olusmamisti.Bu bilgi o zamanin teknolojisine aykiriydi.

Buradan hayranlik içerisinde ayrilarak Mimar Sinan türbesine ardindan da  dualar ve hüzün içerisinde Eminönü meydanina dogru yürüdük. Orada toplu fotograf çektikten sonra , yazar Orhan Tutar hocamizin ziyaretine gittik.Kisa bir sohbetin ardindan hocamizin hediyeleri ile dinlenmek üzere eve geçtik.

Ertesi gün yorgunlugu atmistik. Kahvaltinin ardindan gezimize Eyüp Sultan Camisi ile basladik. Avlusu çok genis olan bu camiden ayrildiktan sonra Pierre Lotti tepesine çiktik. Buradan büyük üstat Necip Fazil’a dualar ettikten sonra tepede Haliç’e karsi güzel bir çay ve keyifli bir muhabbetin ardindan teleferikle asagi indik.

Daha sonra Miniatürk’ e geçtik. Makette olsa bu dünya turunun ardindan Panorama 1453 Tarih Müzesi olarak bilinen Istanbul-Topkapi'da bulunan ve Fatih Sultan Mehmet'in Istanbul'u fethedisinin, bir odada top sesleri, Mehter Takimi'nin ve Osmanli atlarinin kisnemesinin efekt olarak verildigi panaromik bir müzeyi gezdik. Sonrasinda Hüseyin ÖZHAZAR hocanin verecegi sohbeti dinlemek üzere AKDAV’ a geldik. Islam dünyasinin önemli sorunlarinin anlatildigi bu sohbetten sonra Ömer-Ibrahim ÖZHAZAR, Eren ÖZKARADENIZ ve Hakan YAKUT agabeylerimizle Mimar Sinan Kafe’de sohbet, çay ve deniz manzarasi esliginde bir günün daha sonuna gelmistik.

Bir sonraki gün Osmanli son dönem sehzade ve padisahlarin türbelerini ziyaret ederek Istanbul’un en büyük camisi olan Sultan Ahmet Camisine dogru yola koyulduk. Ilginç bir hikayesi olan; bu caminin minarelerinin sayisi ortaya çikinca sultan küstahlikla suçlanmistir çünkü o zamanlarda, Mekke'deki Kâbe'de de 6 minare bulunmaktadir. Sultan bu problemi Mekke’de olan (Mescidi Haram) camiye yedinci minareyi yaptirarak çözer.

Buradan Osmanli Imparatorlugunun yönetildigi Topkapi Saray’ina geçtik. Burada Çin sergisi, savas aletleri ve Kasikçi elmasi herkesin dikkatini çekmisti. Buradan Hanifi TOSUN hocanin sohbeti ve kendi yazdigi kitaplari bize hediye etmesinin ardindan kaldigimiz eve geri döndük.

8 Subat 2013 Cuma günü biraz geç baslamistik güne. Cuma namazini kilmak üzere AKABE vakfina geçtik. Mustafa ISLAMOGLU hocanin yaptigi hutbe konusmasi herkesi büyülemisti. Buradan Prof.Dr. Fuat SEZGIN yaptirmis oldugu Islam Bilim ve Teknoloji müzesini gezdirmesi için Ali KARAKUS’ un yanina gittik müzeyi bize gezdirmesinin ardindan AKDAV’a geri döndük bize gezi boyunca yanimizda olan ve bizi misafir edip agirlayan maddi manevi yönden hiçbir seyi esirgemeyen Siddik KARADUMAN hocamizla sohbet ettik bize hayatini ve AKDAV yapilanmasini anlattiktan sonra kitap hediyeleriyle kaldigimiz eve ugurladi.

Ve son gün gelmisti…Bu günü iyi degerlendirebilmek için yogun bir program vardi.Ilk duragimiz Çamlica Tepesi idi. Büyük Çamlica tesisleri gerek dogal ve manzarali bir konuma sahip olmasi gerekse hos ve temiz havasi yüzünden bizi etkilemisti. Gezimize kiz kulesi ile devam ettik. Kiz kulesinin dinlemeye deger bir hikayesi vardi.

Daha sonra Hz. Yusa  peygamberin kabrini ziyaret ederek  ögle namazini eda ettik.Buradan hayranlikla ayrilarak Eminönü meydaninda balik ekmek  ziyafetine münhasir olduk.Buradan son sohbetini dinlemek üzere ANASIYAD baskani Ali KILAVUZ  hocamizla AKDAV ‘da bulustuk.Tavsiyelerini dinledikten sonra sira vedalasmaya geldi.Dogrusunu söylemek gerekirse veda sirasinda hepimiz duygulanmistik.Ve geri dönüs yoluna koyulduk.

TESEKKÜR

Bizi bu gezi esnasin da yalniz birakmayan hocalarimiza, agabeylerimize en içten dileklerimizle tesekkürü bir borç biliriz.

HAZIRLAYANLAR

Iskender GEÇIT-Murat ÇOBAN-Hamza DENIZER…

(BILSAM Genç Akademi Lise Grubu)